برای ثبت برند وارد چه سامانه بشویم؟

سامانه ثبت برند

سامانه ثبت برند ipm.ssaa.ir، سامانه ای است که از زیر مجموعه های اصلی سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می باشد. سامانه ثبت برند، علاوه بر اینکه امکان ثبت برند یا علائم تجاری را برای مالکین این برندها و علامت های تجاری فراهم نموده است، استعلام برندها و علائم تجاری موجود را نیز برای اشخاص امکان پذیر ساخته است. نحوه ورود به سایت ثبت برند از طریق سامانه مالکیت معنوی سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می باشد.  

معرفی سامانه ثبت برند ipm.ssaa.ir

مفهوم دولت الکترونیک که در سال های اخیر با پیشرفت تکنولوژی  و ورود اینترنت به کشورمان مطرح شد است، تنها یک تئوری نبوده، بلکه با الزام دولت بخش ها و نهادهای دولتی سعی کرده اند تا خدمات خود را حتی المقدور از شکل حضوری خارج کرده و با راه اندای سامانه های اینترنتی، این خدمات را به صورت الکترونیکی و غیر حضوری به کاربران خود اعم از اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی ارائه نمایند.

یکی از نهادهای دولتی که در چند سال گذشته، گام های بسیار موثری را در تحقق مفهوم دولت الکترونیک برداشته، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می باشد. این سازمان با راه اندازی سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و گسترش امکانات آن همچون ثبت اسم تجاری در طی سال های اخیر، بیشتر خدمات خود را از حالت حضوری خارج ساخته و در قالب اینترنتی به متقاضیان خود ارائه نموده است.

  • چنانچه به سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مراجعه نمایید، ملاحظه می کنید که بخش میز خدمات الکترونیک این سایت از 5 بخش اصلی یا سامانه تشکیل شده است که عبارتند از: ثبت شرکت ها، استعلامات ثبتی، مرکز مالکیت معنوی، اجرا و املاک که هر یک از این پنج سامانه اصلی خود به زیرمجموعه های متعددی تقسیم گردیده و طیف وسیعی از خدمات مرتبط با ثبت اسناد و املاک را به کاربران ارائه می کنند.
  • یکی از سامانه های اصلی بخش میز خدمات الکترونیک سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سامانه (مرکز مالکیت معنوی) بوده که همانطور که از عنوان آن مشخص است، به ارائه خدمات مرتبط با مالکیت معنوی اختصاص دارد.
  • منظور از مالکیت معنوی، مالکیتی است که هر شخص، اعم از شخص حقیقی و شخص حقوقی، بر دستاوردهای فکری خود همچون اختراعات خود دارد، چرا که همانطور که اموال مادی مانند خانه واتومبیل دارای ارزش مادی بوده و قابل تملک می باشند، اموال فکری نیز دربردارنده ارزش مادی برای صاحب آن اموال بوده، به نحوی که وی می تواند ادعای مالکیت بر آن اموال را داشته و در مواردی این مالکیت را به دیگری منتقل نماید.
  • سامانه (مرکز مالکیت معنوی) سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، خود از سه زیر مجموعه اصلی تشکیل شده است که عبارتند از : ثبت اختراع، ثبت اظهارنامه علامت و ثبت اظهارنامه طرح صنعتی؛ که در هر بخش، امکان ثبت یکی از شاخه های اصلی مالکیت معنوی و استعلام آن را برای افراد امکان پذیر ساخته است.
  • همانطور که ملاحظه می کنید، یکی از زیرشاخه های اصلی سامانه (مرکز مالکیت معنوی) سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ثبت اظهارنامه علامت می باشد. علامت تجاری در حقوق که در کشور ما و در میان مردم بیشتر با عنوان برند شناخته می شود، در یک تعریف ساده ، علامت و نشانی منحصر به فردی است که از مجموعه ای از تصویر، حرف، عدد و… تشکیل شده و یک شخص ارائه دهنده کالا یا خدمات، آن را بر روی کالا یا خدمات خود قرار داده، به نحوی که آن کالا یا خدمات را از نمونه های مشابه خود متمایز می سازد.
  • بنابراین در معرفی سامانه ثبت برند ipm.ssaa.ir می توان گفت که سامانه ثبت برند یا سامانه ثبت علائم تجاری، سامانه ای است که از زیر مجموعه های اصلی سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بوده و آدرس آن ipm.ssaa.ir می باشد. سامانه ثبت برند، علاوه بر اینکه امکان ثبت برند یا علائم تجاری را برای مالکین این برندها و علامت های تجاری فراهم نموده است، استعلام برندها و علائم تجاری موجود را نیز برای اشخاص امکان پذیر ساخته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

enemad-logo

مراقب کلاهبرداران باشید!
راهبران ثبت هیچ شعبه ی دیگری ندارد
به آدرس سایت توجه کنید:

www.raasabt.ir